Karier baharu

Setelah hampir lapan bulan tidak bekerja selepas melahirkan Furqan. Bulan November 2017, Allah menghadirkan satu peluang pekerjaan kepadaku. Tepat peluang itu datang selepas suami kehilangan pekerjaan. 

Allah itu sebaik baik perancang. Disaat kita lemah dan susah, hadirnya peluang dan ruang yang lebih baik caturan. Meski kerja perlu bermula dari bawah, namun aku bersyukur. Allah tidak pernah mensia-siakan hambaNya. Akan tetapi, hambalah yang suka bersangka buruk dan mensia-siakan diri. Astarghfirullah hal adzim.

Aku bekerja di Baitulmal Gemas. Dekat dengan rumah mak. Jauh dari rumah sewa, Senawang. Tapi ini memang adalah permulaan yang baik. Mencari pengalaman yang sememangnya dangkal di dunia pejabat. Aku mula belejar cara melayani manusia dengan baik. 

Terpancar sisi susah manusia lain yang lagi wajar untuk di bantu. Kekadang, insan yang hadir ke pejabat ada pelbagai jenis. Ada yang minta di kasihani, ada yang wajar di kasihani, ada yang tak sewajar di kasihani. Namun, aku menerima semua panca roba hidup dengan hati yang terbuka.

Syukur alhamdulilah dengan segala nikmat Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...