Welcome home Malaysia, i'm back !!

Assalamualaikum WBRKT,

Dari dua benua, saya menulis khas untuk blog ini yang telah saya tinggalkan bersarang dan hampir tidak bernyawa, for the first thing ever, let the pictures told all the stories.

Sambutan hari lahirku yang ke 21, thanks a lot Kak Ain n Kak Tehah =)
Pie chocolates with cruncy n creamy topping.
Thanks a lot to Tirah, Syue, Mizah, Janah for packing my things. I  miss u all !
My desk, susah dan senang, im miss u so much!
Mr Bebear, =)
Pulang sahaja, pantang ada duit lebih, terus ke MPH n Popular, buying all those books! Superb authors!

Tiba-tiba, dapat decent english, terspeaking after duduk sebelah foreinger semasa pulang menaiki kapal terbang dari Dubai to Malaysia. Dan ini tahun kedua, saya menghabiskan cuti musim panas di Malaysia selepas berhempas pulas berusaha keras di Mesir sebagai tolibah Al- Azhar Kaherah.
 Soalan wajib setiap tahun, kenapa pulang Malaysia?

Balik nikah ka?

Balik bercuti ka?

Balik saudara kawen ka?

Jawapan saya,

Pulang untuk mencari sebuah jawapan kepada persolan yang telah lama bersarang dalam kepala after 18 years, pulang untuk membawa kebenaran dan mencari hak sama ada diri patut memaafkan atau tidak.

Kemaafan adalah suatu perkara yg terpuji, adinda.. menghukum atas kesilapan yang lama itu adalah sama jua dengan tidak menerima dirinya sebagai seorang manusia yg pernah berbakti pada dirimu....

Ok, itu bukan suatu perkara yang senang nak buat, memaafkan seseorang setelah berjaya melepasi semua mimpi ngeri. Namun, atas qadak dan qadar Allah, saya wajib menerima ketentuan yang telah di tetapkan.

Ok , tiba-tiba sahaja kan? Tutup cerita itu,

Balik nikah? Of course, jika diizinkan Allah dan family, pasti akan ada announcement yang bakal di buat, waiting patiently ok all my friends. tapi, tak sangka juga, ramai sangat yang bernikah tahun ni. Mabruk alaikuma, wa barik lakuma. Untung-untung tahun ni makan free nasi minyak. huhu. Alhamdulilah.

Kita susah ke senang ke, berjaya ke gagal ke, mesti mengucap syukur kepada Allah, tahu?

Ada faham? Tahun ni balik terus dapat kerja tak bergaji, buat modul untuk bahasa arab. ok. im not confident yet. After 2 years, i left my programs went to Azhar, rasa kekok pun ada.. By the way, doakan yang terbaik sebab kali ini, saya akan usaha yang terbaik untuk berbakti kepada masyarakat. ok. ayat kecamuk sebab tak stabil lagi. Jet lag dah abis masa first day pulang sebab pulang- pulang sahaja melepas rindu pada family, esoknya, saya harus memasak dan menjalankan tanggungjawab sebagai anak dan cucu :)

Teringat kata-kata Atiqah, Zaleha, pulang ke Malaysia mesti berhadapan dengan masyarakat dengan membawa apa yang masyarakat mahukan, bukan dengan sekadar ilmu yang kita ada tapi tidak di perlukan. Ada faham?

Ok, ada nada- nada tersentak juga di situ. Tapi, thans my friends or this info.

A litttle things but meants to a lot for me.

P/S :  Just nak luahkan apa yang terbuku dalam hati, mungkin orang lain memandang blog sudah tidak relevan di gunakan lagi setelah kemajuan yang begitu pesat dalam TWEETER, FACEBOOK, VIBER. WEE-CHAT, dan those yang sawaktu dengannya, namun, saya tetap akan menulis sehingga hujung nyawa saya, insyaallah.

Syue, Tirah, Fatin Syahira saya menanti tulisan- tulisan anda sebagai pembakar semangat dalam arena ini. Fighting!

Salam juang buat sahabat di Mesir dan Malaysia.

Ukhuwah fillah. Moga Allah redha usaha kita semua.

Wasalam.

9 comments:

  1. salam alaik puteri solehah... Alhamdulillah..selamat sampai mesia...
    but..terkilan pulak terlewat membaca entri2 comel leha ni.... Alhamdulillah..lama saya nntikan tulisan2 leha..huhu... semoga dipermudahkan segalanya... aamiin... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam sohabati al mahbubah, kaifa hal al
      'an? kaifa mesr? hal yujad indaha musykilah? hal fihi muzaharat amsi?

      Take care yourself my dear, ana musytaqqah illaiki!

      Bila nak tulis, im waiting your posting, huhu:)

      Jangan risau, saya baru ja start journal nak tulis :)

      Fighting!!!!

      Delete
    2. Allahu Allah.... Sahabat doakan keselamatan Mesir... semoga Mesir sentiasa dalam jagaan Allah... Alhamdulillah.. dalam keadaan bersiap sedia... semoga Allah permudahkan segalannya.... aamiin... Saya rindukan leha juga.... :) :) ...doakan kami2 yang tinggal ya....

      Delete
  2. salam uktuna zaleha.. masayaAllah dh smpi ke malaysia kirim salam gan mak n keluarge.. semoga ape yang leha cari sentiasa dibwh pimpin oleh Allah dn berjaya .. doakan sy di sini.. sy x blik huhu rindu malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam sohibati al kareemah,

      Atazakartu an ittisoluki, lakinna ana masghulah jiddan fi tilka usbu'. ana mutaasifah jidddan :'(

      Take care yourself my dear, do send my regards to all knows me there,

      Allahuma amin, may Allah bless us dunia wa akhirah.

      Do love me :)

      Delete
  3. mat'am kat atas macam besa pi jaa..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...