Monolog hati kecilku.


Revolusi Syria 2012!

Palestin di anjung kezaliman Israel. Tanah milik sendiri di rampas anjing penjajah!

Somalia di landa gerun lagi.Tentera menghalang semua bantuan kemanusiaan dari negara luar.Rakyat islam dilanda kebuluran tahap melampau!

Saurah Mesir di Tahrir juga turut mengorban ulama' dan pemuda islam.Ramai yang syahid menegakkan kebenaran.

Benarlah kata Saidina Ali,

Sesungguhnya  kebenaran yang tidak dirancang akan di tewaskan oleh kebatilan yang di rancang!

Namun pun begitu,

Lama kelamaan kebatilan akan di tewaskan kembali oleh kebenaran yang hakiki!

Dunia islam di ambang kelemahan.Umat yang ramai ibarat buih-buih kosong.Terbang mengerbang ke sana kemari tanpa hala dan tuju.Dek sinar mentari panas,buih-buih tak mampu bertahan dan pecah!

Dunia timur sebelah sana lain pula halnya,masyarakatnya semakin berwawasan tinggi.Konon-konon mahu mencapai wawasan 2o2o. Namun pun begitu,sedih. Kecewa. Hancur luluh hati melihat kebobrokkan dunia sebelah sini!

Anak muda berjoli sana sini.Berpimpin tangan tak kira halal dan haram.Botol arak dan kondom semakin menjadi perkara biasa dalam pandangan  mereka. Kata-kata kesat dan dendam seolah menjadi darah daging. Seolah sebati dalam jiwa.

Hati pun menjadi kering.Mati.Hitam.

Dunia barat sebelah sana pula lain ceritanya. Seks bebas,berpeleseran tak di hiraukan sangat.Generasi baharu sudah di lancarkan di dunia sebelah sini.Propaganda hitam dan jelek tersebar di dunia timur.Anak muda mula hilang pertimbangan diri.

Dunia barat pula kian hebat dengan pelancaran sindiket baharu.Pelancaran demi pelancaran kian giat di jalankan untuk memusnahkan Islam dan Umatnya! Satu demi satu negara islam di takluk dan di jajah.

Syiah,Wahabi,tidak juga alpa.Membunuh satu demi satu umat islam.Memperkosa gadis dan isteri sehingga hilang kesucian.Anak- anak kecil di bunuh dan di seksa,di rogol di depan mata ibubapa.Dicampak mayat dan di kerat.Seolah bangkai busuk dan jijik di buatnya!

Air mata berjujuran.Sampai bila mahu berdiam?
Sampai bila harus pasrah? 
Sampai bila perlu berdiam?
Sampai bila?

Saat kebangkitan esok.Semua manusia akan di bangkitkan.Tidak ada satu utas benang pun akan membaluti tubuh.Padang Mashsyar menjai lautan penuh.Matahari tertacak di atas kepala,Hanya sejengkal!

Saat itu Allah pun bertanya,apakah sumbanganmu kepada islam?
Terdiam kaku.
Mulut terkatup rapt.
Hanya tangan,mata,kaki dan anggota lain menjadi saksi perbuatan kita.
Apakah ada sumbangan atau tidak?

Allah,Allah,Allah,,

Ampunkan kami,umat islam,hanya memandang dan mendengar!Tidak mampu mengangkat senjata.Namun,biar blog menjadi saksi,sesungguhnya aku memang tidak mampu. Moga islam dan tulisan-tulisan kebangkitan tercetus dan semua bangkit dari tidur lena yang panjang.
Semoga hati-hati kami akan terikat erat dan bangkit bekerjasama memandu islam dan menegakkan syiar ke arah yang tertinggi! Ya Allah,aku sudah mulai leka dan alpa,sibuk dengan hal peribadi sedangkan gadis seusiaku dibunuh dan di rogol.Aku takut! Aku juga perempuan.Ada adik perempuan.Jauhkan negaraku dan keluargaku dari sebarang bahaya.Ya ALLAH,moga dengan Cakna ini mampu menjadi saksi aku juga sangat-sangt mengikuti perkembangan saudara seaqidahku!

Moga islam menjadi gemilang semula!
Amin!

Wahai rakan-rakan seblogku,mari kita bersatu hati,terus mengikuti perkembangan Syria.Kekejaman dan kezaliman yang berlaku sangat meruntun hai dan jiwa.Merka saudara seakidah! Saudara islam! Cubit paha kanan,paha kiri turut terasa!Jom sama-sama berdoa dan menghulur bantuan.Musim sejuk di Syria sudah hampir bahkan mungkin sudah tiba.Mari hulurkan bantuan kewangan.Jika kita hari ini enak makan nasi ayam dan ayam goreng.Namun mereka pula,enak berdoa dan berikrar bahkan semangat berkobar untuk mati syahid di jalanNya!

Allahu robbi! Doalah semoga laknat kepada pengikut syiah dan pemimpim Ahmad Basyar dan seluruh keturunannya!Amin

Wallahualam.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...