Khas untukmu.



Assalamualaikum,

Salam bahagia,
Selamat pagi,( He,he,ni kepada sape yang bace entri ni waktu pagi..)

Alhamdulilah, hari ni dah 7 Rejab, amboi-amboi sedar tak sedar,begitu pantas waktu meninggalkan kita.

Allah..

Jadi Bersyukkurlah, kita masih lagi diberi kesempatan nikmat Iman dan Islam. Kita bisa lagi menghirup udara segar dan segera tanpa perlu melunaskan bayaran. Kita juga masih lagi mampu memanfaatkan kelima-lima pancaindera kita, agar nikmat itu bisa di gunakan untuk aplikasi dalam kehidupan seharian.

Alhamdulilah.


Tengok tajuk pun dah tahu, Khas Untukmu.  Jeng-jeng, mari kita lihat siapa yang kena! He,he..

Sedar tak sedar, sekarang dah bulan Jun, then,Julai, Ogos, dan September. Eh, apa yang istimewanya dengan semua bulan ini..Mestilah... Bulan September adalah bulan dimana saya dan semua sahabat-sahabat akan menyambung kembali sesi pembelajaran di IPTA, atau IPTS , atau di luar negeri,Maktab Perguruan atau mungkin juga ada yang mahu bekerja,.:)

Bagaimana dengan anda? 

I decide!

Hehe,:)


Sebenarnya, entri ini ku tujukan khas untuk semua kenalan rapatku,tak kisahlah siapa pun yang bakalku coretkan namanya nanti.

Bersyukurku ke hadrat ilahi, Alhamdulilah, sepanjang hidupku di bumi tarbiyah, Cik Qalam memperoleh ramai sahabat yang sempoi dan baik.

Dalam tempoh tujuh tahun, huhuhhu, Cik Qalam berada di Maahad Ahmadi, pelbagai kenangan yang telah Cik Qalam cipta bersama mereka..

Mengimbau kenangan silam, sejak daku di tingkatan satu,dua dan tiga, Cik Qalam hanya mempunyai seorang teman baik, namanya, Nur Afifah Hanani. Orangnya sangat baik, alim,Allah sahaja yang mampu menilainya..Dia juga seorang muslimah yang pintar dan juga soleh. Orangnya sangat low profile, suka berjenaka, tapi juga seorang yang agak pendiam..Kemana-mana sahaja Cik Qalam pergi, Cik Qalam tak sangat bersama dia, hal ini kerana Afifah dan saya bersaing dalam banyak perkara terutama dari sudut belajar. Datang prep awal, solat awal, bangun pagi awal, ALLAH...Kagum dengannya. Tapi walau bagaimanapun, kami tetap sahabat baik, tak hitu, Fifah Comey? hehehhe:)

Kemudian, saat menginjak dewasa, Cik Qalam bersahabat dengan Nur Syahidatul Nazlin. Orang Kuala Lumpur. Asalnya, kami hanya satu dorm,then dia berpindah ke Pasir Besar, sejak itu setiap kali balik ke Maahad, dia pasti akan mempelawaku menumpang kereta ayahnya, persahabatan yang terbina dengannya sangat utuh dan dalam. Sepertimana yangku katakan, dia ni orang K.L..Dia lain daripada yang lain.Orangnya garang, tapi sangat pintar dalm matapelajaran Matematik, Bahasa Inggeris dan Science. Serius bab belajar, Confirm bersaing, dan selalunya, Cik Qalam kalah dengan dia pada subjek Matematik. Bukan pada dia sahaja, tapi pada semua orang yang terror Math.huhuu

Suka untuk Cik Qalam bercerita tentang dia.Dia adalah merupakan seorang gadis yang sudah terbiasa hidup di bandar. Gaya cakapnya, ada slang sedikit, dia juga cepat emosi apabila ada yang menggangu. sahabatku ini garang, tetapi mesra. Suka tertawa dan sangat banyak membantuku dalm matapelajaran matematik.Apabila dia pergi ke Politeknik, menangis aku melepaskan dia pergi..Begitu indah ukhuwah yang terbina antara aku dan Syida.Kesannya juga tetap ada, Cik Qalam terus tak lulus matematik..Aduhai, satu-satunya subjek yang daku peroleh markah yang sangat teruk..apatah lagi GAGAL! Isk..isk..:'(


Setelah Syida pergi dari Maahad Ahmadi, daku keseorangan..Sedih sangat..Saat itu pula, daku terus dilantik menjadi BPP, Badan Perwakilan Pelajar, bahagian Asrama. Alik-alik juga, saya  diamanahkan oleh pihak sekolah untuk menjaga kemasukan adik-adik tingkatan satu di Maahad Stam dahulunya bersama 5 orang lagi sahabatku, Syuhaida, Farah Hana, Ain Syafiqah, Siti Atirah dan NurulHusna Najwa.


Dan disinilah, segalanya TERCIPTA!

Edisi bersambung:)



 

3 comments:

  1. bangga fifah mndngrnya . . ukhty. . (^___^)"

    ReplyDelete
  2. hehhee... untuk kite??? hihihi.... selamat maju jaya sahabat.. moge Allah merahmatimu....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...