Hati yang terluka


Bismillahhirohmannirrohim,

Hai,blog! Dah lama tak menulis. Makin lupa diri, bila dah balik Malaysia,tanggungjawab banyak sangat. Terabai semuanya.

Tak berniat nak menjadikan blog ini bersarang, saya cuba post setiap waktu walau tiada siapa baca. Oh yeah, menulis terapi jiwa!!

Hati sebenarnya terluka lagi, sebab kita melakukan segalanya demi tanggungjawab. Tapi,hati ini lumrahnya berbolak balik, kejap ikhlas,kejap bosan, kejap malas. Ya,iman itukan turun naik juga, tapi xpernah mengalah, cuba jugak teruskan walau hati rasa terpaksa.

Tapi aku mengaku, kita memang kena paksa hati benda yang kita tak suka kepada suka. Ibadah juga begitu, kita buat walaupun tak suka,namun lama lama jadi terbiasa, dan ikhlas.

Jujur,aku menulis sebagai terapi hati. Hati aku sakit,mungkin aku perlu muhasabah. Apa yang tak cukup,apa yang kurang? Tatkala ini terkenang rakan di Mesir, Siti Athirah. Dia selalu ad bila aku ada masalah hti. Sekarang? Payah nak hubungi dia, aku kutub utara, dia pulak di kutub selatan. Waktu jauh berbeza, dan aku pasti dia ada juga masalah sendiri. Tak mahu bebankan sesapa. I miss u athirah. Ok sedihh.

I am feeling down..down downn..

Okbai.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...