Masalah

Bismillahirahmanirahim,
 

Masalah yang datang sering menyebabkan aku rasa nak pecah kepala memikirkannya. Aku rasa aku cam orang tak berguna sebab ada masalah.

Setiap kali ada masalah, aku akan berusaha menyelesaikan sendiri dan mak selalu cakap kalau dah ada suami,kena selesaikan bersama suami. Tapi aku, berusaha menyelesaikan sendiri tanpa mengharapkan pertolongan sesiapa.

Aku kecewa kerana aku bukan insan yang telus mampu bercerita masalah kepada orang lain. Aku lebih suka menanggung pahit sendiri daripada berkongsi.

Zaleha yang dulu tak sama dengan sekarang. Aku lebih banyak menyendiri daripada bersama sama. Aku banyak buat hal sendiri berbanding bersosial. 

Fokus utama aku kini terarah kepada anak dan suami sahaja. Aku gembira dengan hidup ini namun itulah duit adalah segalanya.

Nak makan, nak minum, nak berjalan, nak cantik, nak baju baru, nak tambah anak, semuanya perlukan duit. Duit macam raja yang berkuasa. Tanpa duit, kita akan bermasalah. Aku bukanlah hamba duit tapi keaadaan sekarang sangatlah mendesak. Dan aku pening.

Allah moga ada jalan penyelesaian atas masalah ku ini. Tenangkanlah hatiku dan murahkanlah rezekiku.amin 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...