Perpisahan guru sudais


Sedih. Kelu..Agaknya inilah perasaan apabila kita bertemu orang yang baik dan terpaksa merelakan dia pergi dari hidup kita. 

Pagi tadi semasa menghantar Sudais ke hadhonah, sedang leka Sudais lihat kucing, Madam Asma, guru hadhonah yang paling dia rapat, on the way ke taska. Lalu, kami pun berjalan bersama sama. Semasa berjalan, dia memberitahu kepadaku tentang Mrs Dunya akan berhenti kerja.

Aku speechless. Sedih. Hiba tiba tiba datang. Mood yang baik berubah jadi kelam. Dulu masa Mrs Nahal,pun cikgu Sudais, pindah ke tempat lain tanpa sempat berjumpa. Sebab Sudais demam, jadi xdpat datang dua hari, alik alik datang je Mrs Nahal dah takde.

Bila aku tahu dia nak pindah Khamis ni, suami cakap berilah hadiah kepada beliau. Perasaan aku sangat sedih sebab dekat 
Mesir ni merekalah kawan arab yang selalu ambil berat tentang aku dan Sudais.

Perpisahan itu menyakitkan dan menyedihkan. Kenapalah perlu ada perpisahan? Tapi itulah realiti hidup. Bertemu dan berpisah kerana Allah. Mak selalu pesan, bila sayang seseorang, sayanglah bersederhana,sebab bila jadi perkara macam ni susah rasanya nak move on.

Semoga cikgu sudais selamat dan di berkahi Allah kerana sabar menjaga Sudais. Semoga Sudais di jaga dengan orang lain yang juga baik dan mampu menyanyangi dia sepertimana aku dan suami menyintainya. Amin.

Aku juga bakal meninggalkan bumi ini lagi dua bulan. Maka, nikmatilah kehidupan sebaik baiknya di sini. Aku berdoa semoga ini tahun yang terakhir, dan memperoleh keputusan yang cemerlang. Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...