Pengantin Muda ^^


Bismillahirahhamnirrahim,

Saya sangat suke:) Semasa saya sedang menaip post ini,serius,muke saya berona ceria.Alhamdulilah.Ramainya kawan-kawan saya mahu berkahwin.Sungguh tidak percaya!:D

Kepada pasangan yang terawal sudah melangsungkan perkahwinan iaitu Nur Husna Binti Baharudin.Tahniah kepada anda dan suami.Semoga berkekalan ke anak cucu.

Kepada Maryam Kamaludin dan bakal suami.Semoga yang terbaik buat kalian!

Kepada Mursyidah yang bakal melangsungkan perkahwinan pada bulan Julai.Tahniah juga.

Buat Shaheera Amera dan Ezreena.Tahniah.Semoga kelima-lima pasangan ini dikurniakan anak cucu cicit yang ramai dan di berkati Allah.

Saya sungguh cemburu.Di usia 20 tahun ( sebaya ) sudah pun berkahwin.Wah,masing-masing diam-diam rupanya ubi berisi.Tak kira,saya sangat cemburu.Oh,maflah jika entri ini menyebabkan anda semua tak suka dengan perkataan cemburu saya yang terlampau banyak:)

Perkahwinan itu indah jika berlandaskan Syariaat.Sukenya hati ini,kawan-kawan satu batch berjuang periksa dari PMR,SPM,STAM ingin melangkah satu lagi alam,iaitu alam berumahtangga:)

Untunglah,bagi sesiapa yang sudah pun melengkapkan iman yang separuh.Iaitu berkahwin.Eh,bagaimana nak lengkapkan iman lagi sebelah?Maka,bertaqwalah:)

Sesungguhnya hadia nabi mafhumnya,antara perkara yang tidak elok di lengah-lengahkan ialah antaranya apabila sampai anak gadis sudah ada pasangannya,maka segeralah berkahwin.

Jangan isau ya.Saya pulang ke Malaysia tahun ini.Insyaallah.Ada beberapa urusan yang perlu di lengkapkan.Jadi,tak lupa juga saya akan datang menyinggah ke kenduri masing-masing:) Jumpa semua di sana! Hehehe.Terima kasih jemput. 

Buat Maryam...

Tarikh 7 April adalah merupakan hari bersejarah buat anda dan bakal suami.Tak dilupa juga itu tarikh sehari lagi hari lahir saya:P Hehehe,moga di kurniakan zuriat yang soleh dan solehah dan anak ramai:) Seperti tidak percaya:) Mabruk alaikuma:) 

Dulu,masa zaman bujang bolehlah lepak dengan geng-geng lama:)Sekarang jika nak buat apa-apa kita kene minta izin coz kita dah jadi hak milik suami.

Jika dulu,adab diri,maruah dan akhlak keluarga menjadi jati diri.Sekarang,maruah cuami semuanya bergantung pada tindak-tanduk kita sebagai isteri.

Menjadi isteri bukan sekadar nama panggilan,ayang,anje,sayang,
tetapi menjadi isteri adalah melebihi segala kasih sayang yang ada.

Jika dahulu,kita menang atas segalanya,sekarang kita perlu mengalah dan patuh serta taat pada suami.Dia bukan boneka mainan tapi seorang suami yang akan sehidup semati bersama.

Hargai waktu bujang yang ada.Bukan menyalahkan takdir,Tapi,fakta.Sebb bila dah kawen,bukan main ikut kita nak pergi mana-mana.Perlu ada persefahaman dua belah pihak.Hidup kita adalah perkongsian.Baik suami,atau isteri akan menelan pahit manis orang berkahwin.

Cewah:P Macam dah kawen pula.Sekadar peringatan juga buat saya.Oh,saya sangat cemburu!:)

Tahun ini wedding of the year! Semoga perkahwinan berkekalan:) 
Ya Allah,Kau Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk diri kami,takdirkan yang terbaik untuk kami.Amin.

* Jangan risau ya,samapai seru saya insyallah saya pula jemput anda semua.Ecewah.
Mak:) Mak mesti bacakan apa yang akak tulis ni,hehehe:P Akak senyum nakal je :D No komen.Jangan marah:)

Oh tidak,sebelum datang GATAL,lebih baik saya undur diri.Sekali lagi saya nak cakap,saya sungguh cemburu!:)

Ok, da! :(

Tahniah! :) Sayang semua.Doakan saya! Oh,indahnya:P hehehhe
Salam bahagia! Spreads the love:)

5 comments:

  1. sayangku zaleha,,anda tidak perlu cemburu,,kerana anda juga bakal menjadi insan yang menyinari hati seorang pejuang..:)

    ReplyDelete
  2. zaleha my dear..... banyaknye cemburu die... heheh.... ala.. xmo laa jeles2... insyaAllah.... moge semue urusan sahabat2 kite yang bakal melangkah ke alam baru fasa kehidupan dipermudahkan... insyaAllah... hehe.. insyaAllah.. leha juga hampir ke arah itu... selalu doakan yang terbaik untuk leha... sayang leha dan kamu2 juga... :)))
    sahabat2 yang bakal mendirikan masjid... :
    jadi isteri solehah ya.... :)))))

    ReplyDelete
  3. Princess Islin:)Terima asih atas doanya.Amin yA rOBB.Semoga segalanya berjalan lancar Amin.:)

    SuaraQalbi:) Aduhai,bagaimana saya mahu katakan lagi,saya memang jeles ni:P Amin,ya Robb moga di permudahkan segalanya.Saya sayang anda juga:)

    Oh,pengantin muda..bertaqwalah dan berimanlah.Sesungguhnya syurgamu kini di tapk kaki suami:)

    ReplyDelete
  4. tahniah buat semua pengantin & bakal-bakal pengantin,
    doaku agar kalian senantisa berbahagia bersama pasangan hingga ke akhir hayat...semuanya akan dibawa ke surga yer....hehe :)

    ReplyDelete
  5. Feat3:) Saya sebagai wakil pengantin muda:) Ecewah mengucapkan ribuan terima kasih,semoga anda juga cepat berkahwin:)Insyaallah.Amin:)
    Gurau sahaja,heeheh:P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...